Zdrowie na zawłanie .pl

Bakalie w diecie

Stosując dietę często czujemy, że głód skutecznie utrudnia nam życie. Sięgamy wtedy po rozmaite przekąski, nie zawsze zdrowe. Co jeść, aby dostarczyć organizmowi wartościowych składników, nie czuć głodu i co najważniejsze – nie tyć?

Bakalie w diecie

pixabay.com / piviso

Zamiast podjadać tuczące chipsy, paluszki czy krakersy warto jeść… bakalie. Są zdrowe, zawierają wiele cennych składników, skutecznie zaspokajają głód i dzięki temu że są słodkie, stanowią idealny zamiennik dla słodyczy. Wśród bakalii znajdziemy między innymi: morele, śliwki, banany, jabłka czy daktyle, które są bogate w witaminę B, żelazo i błonnik. Mało kto wie, że niezwykle cenne dla naszego organizmu są także zwykłe rodzynki. Dlaczego? Ponieważ zawierają wapń, bor, żelazo, cynk, potas i przez to wspomagają walkę z osteoporozą, poprawiają koncentrację oraz pracę serca, wpływają na lepszy wygląd skóry i ogólnie polepszają samopoczucie.

Innymi wartościowymi przekąskami za dnia mogą być również orzechy. Doskonale poprawiają kondycję skóry, włosów i paznokci. Dzięki zawartości jedno- i wielonienasyconych kwasów tłuszczowych orzechy pomagają obniżyć poziom złego cholesterolu oraz wykazują działanie przeciwzakrzepowe. Zawierają białko, błonnik, witaminę E, potas, wapń oraz magnez.. Korzystnie wpływają na pracę mózgu. Należy jednak pamiętać, że orzechy są wysokokaloryczne, dlatego też lepiej jeść je z umiarem – czyli nie więcej niż 30dkg dziennie.

Mniej kaloryczne, a jednocześnie bardzo wartościowe, są także nasiona slonecznika, nasiona sezamu i pestki dyni. Są bogate w witaminy A, E, B oraz mangan, fosfor i cynk, który działa leczniczo przy chorobach skóry. Zawarte w nich fitosterole pomagają między innymi w profilaktyce chorób prostaty. Dobrze jest spożywać pieczywo z dodatkiem tych i innych nasion, gdyż wtedy dostarczamy organizmowi cennych składników systematycznie każdego dnia.

Warto zatem jeść bakalie oraz orzechy, gdyż są to jedne z najzdrowszych przekąsek dostępnych na rynku. Niewiele kosztują a dostarczają mnóstwa witamin i mikroelementów, które wpływają pozytywnie na cały organizm. Garść tych drogocennych darów natury to porcja zdrowia na cały dzień. Więc chrupmy na zdrowie!

Bakalie dieta: bakalie  orzechy  suszone owoce  dieta  przekąski  witaminy  minerały 

Wasze opinie:

Uwielbiam bakalie pod każdą postacią :)... Kaja

Uwielbiam bakalie pod każdą postacią :) Mieszanka studencka, to moja ulubiona przekąska, a na rozpoczęcie dnia zawsze serwuję sobie miseczkę pożywnego musli tradycyjnego Obst z mleczkiem. Pyszności - polecam wszystkim. I smaczne i zdrowe!


                                  
pseudonim lub nick:
przepisz kod: Przepisz kod
Moje strony: ekspresy odkurzacze zegarki zegarki smartwatch solary

Czytaj także:

Podrażnienia skóry: Jak leczyć podrażnienia skóry?

Jak leczyć podrażnienia skóry?

Latem, kiedy nasza skóra styka się z różnego rodzaju kosmetykami, nierzadko dochodzi do podrażnienia, swędzenia, zaczerwienienia skóry, czy nawet wysypki. Możemy wtedy wypróbować kilka sprawdzonych sposobów na złagodzenie takiego stanu zapalnego.

Podrażnienia skóry »
Aqua aerobik: Wodny aerobik - aqua aerobic

Wodny aerobik - aqua aerobic

Aerobik wykonywany w wodzie to ciekawa alternatywa dla osób znudzonych zwykłym pływaniem. Wykonywany systematycznie pozwala kształtować, a zarazem wzmacniać duże partie mięśni.

Aqua aerobik »
Ławka do brzuszków: Ćwiczenia na ławce do brzuszków

Ćwiczenia na ławce do brzuszków

Wałeczki tłuszczu na brzuchu to z pewnością jedna z najbardziej znienawidzonych przez nas rzeczy na świecie. Pojawiają się nie wiadomo skąd, niepostrzeżenie, a na dodatek nie chcą tak łatwo nas opuścić.

Ławka do brzuszków »
Suplementy diety zdrowie: Czy suplementy diety mogą szkodzić?

Czy suplementy diety mogą szkodzić?

Slogany reklamowe zachęcają nas do zakupu różnorakich preparatów witaminowych, których stosowanie ma nam zapewnić doskonałe zdrowie, odporność, urodę a nawet świetną pamięć. Czy jest to jednak prawda? Opinie są podzielone.

Suplementy diety zdrowie »
Wino zdrowie: Wino i jego wpływ na zdrowie

Wino i jego wpływ na zdrowie

Czerwone wino wytrawne wypijane w umiarkowanych ilościach, czyli od 1 do 2 kieliszków dziennie, może mieć dobroczynny wpływ na nasz organizm. Dlaczego?

Wino zdrowie »
Kiełki witaminy: Kiełki bogate w witaminy

Kiełki bogate w witaminy

W obecnych czasach bardzo modne staje się zdrowe odżywianie i wszelkie aspekty z nim związane. Sięganie po naturalne i świeże produkty oraz odpowiednie ich komponowanie w posiłkach to rzecz jak najbardziej trendy. Czy to chwilowa moda? Miejmy nadzieję że nie.

Kiełki witaminy »