Zdrowie na zawłanie .pl

Joga - ćwiczenia i relaks

Nie od dziś wiadomo, że joga przejawia dobroczynne działanie na nasze zdrowie i samopoczucie. Zestawienie specjalnych ćwiczeń z technikami relaksacyjnymi pozwala uzyskać znaczące efekty w poprawie wyglądu zewnętrznego oraz wpływa korzystnie na nasz stan psychiczny. W jaki sposób?

Joga - ćwiczenia i relaks

FreeImages.com/Aaron Neifer

Po pierwsze, na jogę składa się zestaw specjalnych ćwiczeń rozciągających, które wykonywane systematycznie poprawiają krążenie krwi oraz uelastyczniają mięśnie i stawy. W związku z tym wzrasta nasza kondycja fizyczna i wytrzymałość organizmu. Kształtuje się też zgrabniejsza sylwetka. Po drugie, w jodze istotne jest głębokie oddychanie, które dotlenia organizm, uspokaja i relaksuje. Dostosowane do ćwiczeń wdechy i wydechy pomagają się skupić, wyciszyć i przez to zmniejszają poziom odczuwanego stresu. Osoba spokojna inaczej patrzy na świat i potrafi z dystansem odnieść się do problemów życia codziennego. Dzięki uspokojeniu rozluźniają się także mięśnie, np. twarzy, przez co wygładzeniu ulegają zmarszczki a skóra twarzy staje się bardziej napięta i elastyczna, co nie pozostaje obojętne dla współczesnej kobiety.

Niedawno powstała nowa gałąź jogi zwana jogą hormonalną, która adresowana jest specjalnie do kobiet po 35 roku życia. Jej działanie oparte jest na podstawowych zasadach tradycyjnej jogi, lecz na celu ma głównie niesienie pomocy kobietom z zaburzeniami hormonalnymi. Ten typ jogi stymuluje produkcję estrogenów (żeńskich hormonów), co skutkuje między innymi łagodzeniem objawów menopauzy. Poza tym ćwiczenie jogi utrzymuje ciało w dobrym zdrowiu, wpływa pozytywnie na kondycję fizyczną i zmniejsza dolegliwości związane z przekwitaniem.

W dobie ekspresowego trybu życia, nawału obowiązków oraz narastających frustracji związanych z wymaganiami nam stawianymi wpływ jogi na nasz wygląd, zdrowie oraz psychikę jest nieoceniony. Jej dobroczynne działanie zostało już odkryte przez tysiące ludzi na całym świecie, a liczba jej zwolenników stale rośnie. Decydując się na jogę decydujemy się tak naprawdę na zmianę stylu życia oraz na nowe podejście do wielu spraw życia codziennego.

Joga: joga  ćwiczenia  rozciąganie  joga hormonalna  menopauza  zmarszczki 

Wasze opinie:


                                  
pseudonim lub nick:
przepisz kod: Przepisz kod
Moje strony: ekspresy do kawy odkurzacze automatyczne zegarki zegarki smartwatch solary słoneczne

Czytaj także:

Przetłuszczające się włosy: Jak pielęgnować przetłuszczające się włosy?

Jak pielęgnować przetłuszczające się włosy?

Jeżeli nasze włosy w zaledwie kilka godzin po umyciu stają się powleczone tłustą powłoką, to niezbity dowód na to, że mamy do czynienia z włosami przetłuszczającymi się.

Przetłuszczające się włosy »
Suplementy diety zdrowie: Czy suplementy diety mogą szkodzić?

Czy suplementy diety mogą szkodzić?

Slogany reklamowe zachęcają nas do zakupu różnorakich preparatów witaminowych, których stosowanie ma nam zapewnić doskonałe zdrowie, odporność, urodę a nawet świetną pamięć. Czy jest to jednak prawda? Opinie są podzielone.

Suplementy diety zdrowie »
Cellulit: Jak zwalczyć cellulit?

Jak zwalczyć cellulit?

W dzisiejszych czasach, kiedy media lansują piękną, zgrabną sylwetkę z jędrną, sprężystą skórą, większość kobiet ulega nieodpartej pokusie, aby wyglądać jak top modelka czy gwiazda filmowa.

Cellulit »
Stepper: Jak wymodelować uda?

Jak wymodelować uda?

Piękne, zadbane i zgrabne nogi są wizytówką każdej nowoczesnej kobiety. Dlatego też powinno się o nie szczególnie dbać.

Stepper »
Joga: Joga - ćwiczenia i relaks

Joga - ćwiczenia i relaks

Nie od dziś wiadomo, że joga przejawia dobroczynne działanie na nasze zdrowie i samopoczucie. Zestawienie specjalnych ćwiczeń z technikami relaksacyjnymi pozwala uzyskać znaczące efekty w poprawie wyglądu zewnętrznego oraz wpływa korzystnie na nasz stan psychiczny. W jaki sposób?

Joga »
Ćwiczenia odchudzanie: Ćwiczenia pomagające w odchudzaniu

Ćwiczenia pomagające w odchudzaniu

Chcąc zrzucić kilka kilogramów nie wystarczy tylko ograniczyć ilość jedzenia. Trzeba ćwiczyć lub po prostu się ruszać. Jak? To zależy od tego, które partie naszego ciała chcemy wymodelować, w jakiej kondycji zdrowotnej jesteśmy i gdzie chcemy ćwiczyć.

Ćwiczenia odchudzanie »